کد مطلب:71305 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:258

اشاره به کارشکنیهای منافقین











ای مردم، «ایمان آورید به خدا و رسولش و به نوری كه همراه او نازل شده است، قبل از آنكه هلاك كنیم وجوهی را و آن صورتها را به پشت برگردانیم یا آنان را مانند اصحاب سبت لعنت كنیم». بخدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصحابم كه آنان را به اسم و نسبشان می شناسم ولی مأمورم كه از آنان پرده پوشی كنم. پس هر كس عمل كند مطابق آنچه در قلبش از حبّ یا بغض نسبت به علیّ می یابد.

ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در علی بن ابی طالب و بعد در نسل او تا مهدی قائم كه حق خداوند و هر حقّی كه برای ما باشد می گیرد، چرا كه خداوند عزوجل ما را بر كوتاهی كنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهكاران و ظالمان و غاصبان از همه ی عالمیان حجّت قرار داده است.

[صفحه 67]

ای مردم، شما را می ترسانم و انذار می نمایم كه من رسول خدا هستم و قبل از من پیامبران بوده اند، آیا اگر من بمیرم یا كشته شوم شما عقب گرد می نمائید؟ هر كس به عقب برگردد به خدا ضرری نمی رساند، و خداوند بزودی شاكرین و صابرین را پاداش می دهد. بدانید كه علی است توصیف شده به صبر و شكر و بعد از او فرزندانم از نسل او چنین اند.

ای مردم، با اسلامتان بر من منّت مگذارید، بلكه بر خدا منّت نگذارید، كه اعمالتان را نابود می نماید وبر شما غضب می كند و شما را به شعله ای از آتش و مس (گداخته) مبتلا می كند، پروردگار شما در كمین است.

ای مردم، بعد از من امامانی خواهند بود كه به آتش دعوت می كنند و روز قیامت كمك نمی شوند. ای مردم، خداوند ومن از آنان بیزار هستیم. ای مردم، آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پائین ترین درجه ی آتش اند و چه بد است جای متكبّران. بدانید كه آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یك از شما در صحیفه ی خود نظر كند.

راوی می گوید: وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله نام «اصحاب صحیفه» را آورد اكثر مردم منظور حضرت از این كلام رانفهمیدند و برایشان سؤال انگیز شد و فقط عدّه ی كمی مقصود حضرت را فهمیدند.

ای مردم، من امر خلافت را بعنوان امامت و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه می سپارم، و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجّت باشد بر حاضر و غائب و بر همه ی كسانی كه حضور دارند یا ندارند، بدنیا آمده اند یا نیامده اند. پس حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.

[صفحه 68]

و بزودی امامت را بعد از من بعنوان پادشاهی و با ظلم و زور می گیرند. خداوند غاصبین و تعدّی كنندگان را لعنت كند. و در آن هنگام است- ای جنّ وانس- كه می ریزد برای شما آنكه باید بریزد و می فرستد بر شما شعله ای از آتش و مس (گداخته) و نمی توانید آنرا از خود دفع كنید.

ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد كرد تا آنكه خبیث را از پاكیزه جدا كند، و خداوند شما را بر غیب مطلع نمی كند.

ای مردم، هیچ سرزمین آبادی نیست مگر آنكه در اثر تكذیبِ (اهل آن آیات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنها را هلاك خواهد كرد و آنرا تحت حكومت حضرت مهدی خواهد آورد، و خداوند وعده ی خود را عملی می نماید.

ای مردم، قبل از شما اكثر پیشینیان هلاك شدند، و خداوند آنها را هلاك نمود و اوست كه آیندگان را هلاك خواهد كرد. خدای تعالی می فرماید: «أَلَمْ نُهْلِكِ الْأَوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الْآخَرینَ، كَذلِكَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ، وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبینَ»، «آیا ما پیشینیان را هلاك نكردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین می كنیم. وای بر مكذّبین در آن روز».

ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است، وزمن هم به امر الهی علی را امر وزنهی نموده ام، و علم امر و نهی نزد اوست. پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید، وزاو را اطاعت كنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول كنید تا در راه درست باشید، و به سوی مقصد ومراد او بروید و راههای بیگانه، شما را از راه او منحرف نكند.

[صفحه 69]



صفحه 67، 68، 69.